Memilih Private School di Singapura

photo credit: LifeSupercharger via photopin cc

photo credit: LifeSupercharger via photopin cc

While the state colleges like SMU, NUS, and NTU generally offer good courses across the board for various subjects, it’s different when you’re looking at the private school. Certain private schools are popular for certain courses amongst international students. From discussions with current and former students, we at SekolahSG found that for:

Universitas-universitas negeri seperti SMU, NUS dan NTU biasanya memiliki fakultas-fakultas dengan reputasi baik secara keseluruhan. Namun untuk sekolah swasta, mereka biasanya kuat di jurusan-jurusan tertentu. Jadi bila kamu mau mengambil Public Relations, bagusnya masuk ke sekolah yang mana? Dari diskusi dengan mahasiswa dan alumni, kami di SekolahSG menemukan bahwa untuk:

1. Accounting/Marketing

RMIT is preferred, via SIM GE 

2. Banking & Finance

University of London (UOL), via SIM GE

3. Fashion Design/Fashion Management

LASALLE College of the Arts. Raffles Design Institute also provides limited courses in Fashion.

4. Journalism/Public Relations

University of Newcastle, Australia, via PSB Academy

5. Hotel/Business

Kaplan, East Asia Institute of Managemetn (EASB)

6. IT

Informatics

7. Sports Science/Management

Coleman College

8. Engineering/Digital Media

SIT

9. Campus Life

Lastly, for a real campus atmosphere, James Cook University, with its third campus here in Singapore, gives you a taste of the “real college student life”. (Parties!)

About the Author

Weej is an ex-banker who regretted her career choice and is now forcibly trying to do a U-turn into writing and/or education.

Artikel Terbaru

  • Joi

    Private school emang bagus yah? tapi sebagus apapun juga pasti lebih baik daripada di Indo deh kalau udah pake nama RMIT sama UOL

  • Shafira Sherin

    Kalo psikologi bagus JCU atau SIM GE sih?

comments powered by Disqus